Повітряні сили України стали першими хто збив літак ДРЛВ у 21 сторіччі, ним став російський А-50У. До цього такий літак збивали у 1969 році, тоді північнокорейський МиГ-21 збив американський EC-121. Розглянемо наслідки цього, на базі інформації від наших джерел в Силах оборони України, матеріалів Мілітарного та Крим.Реалії.

Як виявилося, над Азовським морем був збитий іменний А-50У “Сергей Атаянц” з бортовим номером 93966, який належав 610-му Центру бойового застосування і перенавчання льотного складу, що розміщується в Іваново. Там же розташована авіаційно-технічна база та 308-й авіаційний завод.

В Іваново розміщується авіабаза “Северный”, на якій базуються літаки А-50 та Ил-22. Судячи з супутникових знімків, на авіабазі розміщується 7 “гробів” А-50, велика кількість військово-транспортних Ил-76 та невідома кількість діючих А-50 та Ил-22.

Наслідки

По-перше, А-50 – літак дальнього радіолокаційного виявлення на базі військово-транспортного радянського літака Іл-76. Цей літак росія використовувала для виявлення та супроводження повітряних цілей, а також координації пілотів винищувачів під час ракетних ударів по Україні.

Втрата «дефіцитного» А-50 погіршить можливості ворога у виявленні повітряних, наземних і надводних цілей. Принаймні на певний час. Звісно, росія знайде борт під заміну збитому А-50 – немає сумнівів. Але, очевидно, для цього їм доведеться оголити інший сектор «моніторингу».

Усього на озброєнні росії зараз залишається 8 літаків А-50, які можна експлуатувати – повідомляють в ГУР МО. Швидко компенсувати цю втрату оборонно-промисловий комплекс росії не здатен, якщо здатен взагалі. Як і втрату в людях.

По-друге, на А-50 працює близько 15-19 членів екіпажу, і це дуже специфічні з точки зору навичок люди. Їх не так просто замінити – вважають, наприклад, в українській розвідці. Це вкрай важливий результат для України.

Нині в росії є лише вісім А-50 у хорошому стані

вважає начальник Головного управління розвідки України Кирило Буданов.

Іл-22

Щодо Іл-22 – це повноцінний повітряний командний пункт. На момент збиття на борту Іл-22 знаходилося близько 5 осіб.

Щодо версій збиття, які кремль транслює на внутрішню аудиторію, то варто пам’ятати, що ці літаки майже два роки літають одним і тим самим маршрутом. Якщо це френдлі фаєр, то де була російська ППО весь цей час? Це питання.

А-50 був збитий і вибухнув… Іл-22 був сильно пошкоджений, але, на жаль для нас, йому вдалося здійснити аварійну посадку в Анапі.

зазначив начальник Головного управління розвідки України Кирило Буданов.

Автор: Редактор

Залишити відповідь