Минуло достатньо часу для того, щоб можна викласти перший аналіз російської інформаційної операції “Майдан 24 лютого” та зробити певні висновки.

Перший розбір ми робили 20 березня, коли ця тема тільки розкручувалася і опублікували наступне відео:

ДеФакто – спеціальний випуск про інформаційну провокацію щодо “майдану 24.03”

У відео йшлося про інформаційну підготовку. Коротко викладемо хронологію:

16 березня з’являється відео дівчини, на ім’я Настя, яка говорить що вона донька військовополоненого, який знаходиться майже рік в полоні. В цьому відео вона запрошує всіх на Майдан Незалежності 24.03 о 12:00. Це відео було опубліковано в ТікТок і наразі видалено. Проте його в той день поширюють антиукраїнські телеграм-канали, зокрема «(U) Украинство (G) Головного (M) Мозга».

17 березня починають з’являтися відео нібито військових та волонтерів, які також закликають вийти на Майдан “ставити питання владі”. Без прив’язки до Насті.

Публікують відео з заклики вийти на Майдан і не анонімні діячі, наприклад – Хлян Ігор  зі Львова.

https://youtu.be/qghAe1DMP1A

В той же день ввечері це як новину починають поширювати російські телеграм-канали та другорядні ЗМІ, наприклад -“Подмосковье сегодня”, “Воєнноє дело” тощо.

18 березня орієнтовно після 17:00 акцію скасовують, про що повідомляється на пабліках організаторів – сторінках Polon.ua. Цікаво, що російські пропагандисти, продовжуючи розкручувати цей захід, масово поширюють одне і те саме фото – скріншот з ТікТок.

У своєму дослідженні від 20 лютого ми припустили, що 24 лютого на Майдані Незалежності не відбудеться нічого. За великим рахунком, так і сталося. Зафіксовано приблизно 10-20 людей, з яких половина, ймовірно – представники силових органів та випадкові глядачі.

скріншот з каналу, який до останнього піарив акцію

Як можна побачити, фінальною тезою, яку запустили російські пропагандисти є “в Україні всім байдуже на долю військових”.

Ми відслідковували поширення інформації про захід за допомогою спеціальної системи моніторингу на базі машинного навчання, в цьому випадку досліджуючи Твіттер та Телеграм.

Як ви бачите, кампанію було запущено 16 березня, стрімко розкручували 17-18, а після 19.03 – нові повідомлення майже не з’являлися.

Наш висновок:

На наших очах і за безпосередньої участі багатьох патріотичних українців відбулася блискуча операція з розкрутки нового пула проросійських блогерів та каналів. Оскільки всі колишні “лідери думок”, які поширювали наративи про “полонених не міняють”, “захисників Азовсталі забули” тощо добре відомі нашим спецслужбам, а багато з них – під різними формами запобіжних заходів, вочевидь виникла потреба розкрутки нових.

Що і стало поки що єдиним фактичним підсумком цієї інформаційної спецоперації.

Бо мітинги родин полонених в центрі Києва та інших містах відбуваються регулярно, так само як і заклики псевдовійськових “покарати злочинну владу”. Наприклад, можна згадати акцію 14 січня, яку російські ЗМІ охрестили “майданом вдов“. Проте тоді ця теза “не зайшла”. Перед тим відбувалися “майдани” в грудні, листопаді, жовтні, вересні, серпні, про які ви швидше за все і не чули, бо збирали вони максимум кілька сотень людей, а провокаторів нейтралізовували в тому числі й за інформаційної роботи нашої ініціативи InfoLight.UA.

Також варто відзначити, що з родинами військовополонених активно працює Координаційний штаб з питань поводження з військовополоненими. Обміни відбуваються регулярно. Що зменшує грунт для подібних протестів.

Тому ворогу нічого не лишається як поширювати теорії змов та створювати штучні інформаційні приводи.

Будьте пильними та не ставайте жертвами інформаційних провокацій.

Автор: Редактор

Залишити відповідь