Вони працюють як єдиний організм – екіпаж танка на бойовому завданні має діяти блискавично, а в укритті дбати про свою бронемашину.

Вони й техніки, і польові конструктори, коли йдеться про те, як захистити техніку. Бо в умовах сучасної війни, коли танкові двобої пішли в минуле, слід міркувати, як уразити ціль і вціліти самому.

Як колишні трактористи та водії перетворилися на танкістів славетної 5 Слобожанської бригади «Скіф» Національної гвардії України?

Про це розповідає 5 Слобожанська бригада «Скіф».

Денис на позивний «Льова» підписав контракт одразу після строкової служби. Вирішив бути танкістом, як батько. І хоча той нині вже не служить, лікується, та сину нерідко дає поради.

Денис, позивний «Льова», навідник танку 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ:

«Я дзвоню до нього, кажу: «Батя, там сюди-туди, де що воно знаходиться?» Він каже: «Там-то, там». Якщо щось не найдеш, передзвони, і я тобі підкажу».

В екіпажі танка «Льова» – навідник. Ділиться: головне в його роботі – швидкість реакції.

Денис, позивний «Льова», навідник танку 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ:

«Різкість, по-перше, що має бути. Там все треба швидко робити. Скільки я стріляв із танка, там тільки все різкість, і, ну, я в ходу стріляв, ми їхали, в ходу я стріляв, я поцілював. Там просто, ну, секунда, щоб ти націлився і вдарив».

У вільну хвилину дбають про машину. Кожен про своє. Навідник слідкує за стволом, щоб був змазаний і не клинив. Механік-водій – за двигуном і рештою. Олександр на позивний «Санич» прийшов до війська добровольцем. Ще рік тому й гадки не мав, як влаштований танк, а тепер разом із побратимами приводять усе до ладу.

Олександр, позивний «Санич», механік-водій танку 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ:

«Є побратими з різних частин, які беруть участь у бойових діях. І воно все дороблюється, ну, як на практиці. Тобто виїхали, ага, це працює. Це не працює. Значить, це треба викинути, доробити отак. Тобто, ну, скажімо так, з миру по нитці. От вийшла така красуня».

Коли ж розібрався, каже «Санич», то керувати танком не складніше, ніж трактором.

Олександр, позивний «Санич», механік-водій танку 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ:

«Дуже схоже на трактор. Тобто я у свій час був трактористом, скажімо так. Два-три роки у тракторній бригаді, тобто навички, поняття є, куди лізти, що робити. Воно плюс-мінус, ну, схоже».

Танк нацгвардійці не лише обслуговують, а й допрацьовують. Наварюють «мангали» й вішають ланцюги. Після таких апгрейдів машина стає на 2-3 тонни важчою. Дарма, кажуть, головне – безпека екіпажу й бойової машини.

Олександр, позивний «Днєпр», механік-водій танку 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ:

«Зазвичай це робиться, тому що зараз війна йде дронова, і захист той, що є на танку, недостатній. І приходиться видумувати оце, композити й все. Мангали, ланцюги, РЕБи – все-все чіпляється, щоб зберегти життя екіпажу і виконати бойове завдання».

І хоча прямих танкових боїв нині практично немає через дрони, які миттєво вразять бронемашину, та з закритих позицій танк може насипати ворогу на горіхи.

Олександр, позивний «Днєпр», механік-водій танку 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ:

«Ми допомагаємо хлопцям, які сидять в окопах. Зрозуміло, що ми ризикуємо, ну, без ризику не буває перемоги. Тому ми для цього тут і існуємо».

Джерело: Хроніки


Новину створено за матеріалами сайту Хронікив межах проєкту “Посилення голосу прифронтових медіа: Партнерство для розширення впливу”, який має на меті допомогти гіперлокальним ЗМІ розширити свою аудиторію та підвищити їхній вплив на інформаційний простір. Вся відповідальність за зміст та достовірність інформації лежить на редакції сайту Хроніки“.

Дослідницько-аналітична група InfoLight.UA здійснює загальну перевірку матеріалів сайтів, які підтримується в рамках проєкту, та виключає з нього редакції, які свідомо поширюють неправдиву інформацію та російську пропаганду.

Автор: Пушкарьова Світлана

Залишити відповідь