Напередодні президентських виборів у Польщі росія активізувала чергову фазу інформаційної війни проти європейського суспільства.
Дослідницько-аналітична група InfoLight.UA дослідила головний інструмент кремля в цій кампанії – спецоперацію під назвою Doppelganger (“Двійник”). Це одна з наймасштабніших та найтриваліших інформаційних кампаній росії, спрямована на країни ЄС і НАТО.
У межах цієї операції кремлівські спецслужби створюють сайти та сторінки у соціальних мережах, які зовнішнім виглядом імітують реальні західні ЗМІ. На таких ресурсах поширюється дезінформація під виглядом справжніх новин.
Для впливу на польських виборців з березня цього року російські спецслужби розповсюджують неправдиві та маніпулятивні повідомлення, зокрема в соціальній мережі Х, із активним залученням ботоферм і штучних акаунтів, що імітують реальних виборців.
Основні меседжі, які використовує кремль, критикують підтримку України з боку Польщі, закликають до виходу держави з Євросоюзу та дискредитують політику уряду Дональда Туска.
Паралельно проросійські ЗМІ формують негативний образ України, називаючи її головним фактором “хаосу” у польській політиці.
Такі дії держави-агресора є частиною ширшої стратегії гібридного тиску москви на країни ЄС і НАТО, спрямованої на послаблення їхньої внутрішньої єдності.
Міністр цифрових справ Польщі Кшиштоф Гавковський заявляв, що Польща зазнає безпрецедентних за масштабом спроб втручання в президентські вибори з боку Росії.
Член польського уряду звинуватив Росію у спробі завербувати поляків у dark net, щоб спробувати вплинути на президентську виборчу кампанію в Польщі.
За інформацією польського уряду, росія шукає громадян Польщі, які бажають вплинути на кампанію зсередини країни, пропонуючи їм 3000-4000 євро за поширення контенту з дезінформацією.
Вербування проводилося через дарк нет – частину Інтернету, доступну лише за допомогою спеціалізованого веббраузера. За словами урядовця, Польща спостерігає такі спроби ще з початку року.
Залишити відповідь