У Херсоні користувачі інтернету зіткнулися з проблемою доступу до сервісу Zoom: сервіс блокує користувачів. Виявилось, що з проблемою стикнулись не лише в обласному центрі, а на території всієї області, зокрема окупованої її частини. Журналісти Кавун.City з’ясували, що сталось.
Повідомлення про помилку 403 отримали більшість тих, хто на Херсонщині намагається наразі увійти в Zoom. Причому проблема є у тих, хто підключений до локальних провайдерів — з мобільного інтернету сервіс працює, але мобільний інтернет на Херсонщині дуже нестабільний через російські обстріли.

Скриншот входу до Zoom
Фото: Костянтин Сухенко
Автор: Костянтин Сухенко
В окупованій частині Херсонщини до Zoom взагалі немає доступу, кажуть підписники Кавун.City звідти.
Журналісти Кавун.City звернулись до кількох провайдерів, до Херсонської ОВА та до експерта з веб-технологій із тим, аби отримати коментар щодо проблеми.
Провайдери підтвердили, що компанія Zoom заблокувала кілька мережевих блоків IP-адрес, які належать їхнім мережам. Причиною такого рішення стало те, що Zoom відніс Херсон до «спірних територій». У результаті мешканці міста та прилеглих громад не можуть користуватися платформою для онлайн-конференцій, навчання й роботи.
Провайдери вже звернулись до Херсонської ОВА та Мінцифри з проханням втрутитись та допомогти вирішити проблему, адже таке рішення є дискримінаційним щодо громадян України, які проживають на Херсонщині: близько 27% території Херсонщини, зокрема Херсон — це підконтрольні Уряду України території, вони не спірні. Зрештою, мешканці Херсона потребують повноцінного доступу до онлайн-сервісів для роботи, навчання та комунікацій, — зазначають провайдери.
Технічний директор херсонського провайдера «Статус» Олександр Коваленко в коментарі Кавун.City розповідає: «Компанія Zoom Video Communications, Inc. визначає місто Херсон як територію, що входить до спірних територій, у зв’язку з чим було введено обмеження на доступ. Крім нашої мережі, проблема також спостерігається у низки інших херсонських інтернет-провайдерів. Це свідчить про системний характер проблеми, яка зачіпає значну кількість користувачів не лише у Херсоні, а й на Херсонщині, та унеможливлює їх повноцінну роботу й навчання з використанням платформи Zoom. Я та мої колеги вважаємо, що це — інцидент, що впливає на стабільність функціонування телекомунікаційних послуг у на Херсонщині. Відтак, офіційні державні органи мають сприяти інформуванню міжнародної компанії Zoom Video Communications, Inc. щодо належності Херсона та інших територій правобережної Херсонщини до деокупованої території України. Херсонські провайдери повинні мати повний доступ до сервісу Zoom».
Редакція Кавун.City звернулась за коментарем до заступника начальника Херсонської обласної державної адміністрації з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (СDТО). Олександр Толоконніков підтвердив наявність проблеми і розповів:
«Компанія Zoom не може розділити IP-адреси окупованої та неокупованої частини Херсонщини. Відтак, заблокували доступ всім IP-адресам. До нас із відповідними листами вже звернулись провайдери, чиї абоненти стикнулись із проблемою. Ми також готуємо відповідні звернення до міністерств».
У Херсонській ОВА, каже Толоконніков, вирішили скористатись досвідом інших областей. Аналогічна проблема була в Луганській та Донецькій областях: Zoom та низка інших компаній також не змогли розділити IP-адреси окупованих та неокупованих територій, відповідно заблокували все. Тоді провайдерам у цих областях забезпечили доступ через IP інших областей.
Голова Правління громадської організації «Центр сприяння інформаційним технологіям імені Стіва Джобса» Владислав Гладкий, який має профільну освіту і досвід роботи в секторі інформаційної безпеки та веб-розробки, коментує проблему з Zoom наступним чином:
«Загвоздка в тому, що для іноземців що Херсон (Kherson), що Херсонська область (Kherson region) — це одне й те саме. Ті люди, чиє місце реєстрації — Херсонщина, регулярно стикаються з проблемами як у банківському секторі, так і з доступом до різних послуг, до яких тепер додався і Zoom. Херсонці регулярно стикаються з проблемами отримання банківських послуг — від кредитів до переказів, тому що банки регулярно розпізнають Херсонщину як спірну або окуповану територію. Блокування карток, затримка або відмова у проведенні SWIFT-платежів, додаткові ідентифікації для клієнтів (KYC), аби впевнитись, що вони не на окупованій території, — все це реалії тих, хто зареєстрований на Херсонщині. Щодо Zoom, то поки проблема не вирішилась, можна пробувати через VPN, але у багатьох VPN «гальмує».
Джерело: “Кавун.City”
Новину створено за матеріалами сайту “Кавун.City” в межах проєкту “Посилення голосу прифронтових медіа: Партнерство для розширення впливу”, який має на меті допомогти гіперлокальним ЗМІ розширити свою аудиторію та підвищити їхній вплив на інформаційний простір. Вся відповідальність за зміст та достовірність інформації лежить на редакції сайту “Кавун.City”.
Дослідницько-аналітична група InfoLight.UA здійснює загальну перевірку матеріалів сайтів, які підтримується в рамках проєкту, та виключає з нього редакції, які свідомо поширюють неправдиву інформацію та російську пропаганду.
Залишити відповідь