Дізнатись, як маніпулюють інформацією, та навчитися розпізнавати фейки під час інтерактивного марафону — елементи нової кампанії від ГО «Інтерньюз-Україна». Вона триватиме до липня 2025-го в онлайн- та офлайн-форматах.
Згідно з даними Київського міжнародного інституту соціології, 71 % українців вважають російську пропаганду в соцмережах реальною загрозою. Це один із ключових інструментів гібридної війни РФ проти України. Щоб допомогти українцям стати стійкішими до дезінформації та розвинути критичне мислення, ГО «Інтерньюз-Україна» запустила соціальну кампанію «ДезАут».
«Україна найбільше у світі страждає від зовнішньої дезінформації та маніпуляцій. Це підтверджує дослідження Європейської служби зовнішніх справ: у 2023-му з понад 480 інфоатак 160 були направлені проти України. В цих умовах медіаграмотність — не просто корисна навичка, а питання нашого фізичного виживання. Саме тому ГО “Інтерньюз-Україна” запустила кампанію “ДезАут”, яка навчить українців не вестися на маніпуляції», — зазначив Голова правління ГО «Інтерньюз-Україна» Костянтин Квурт.
В межах проєкту навесні 2025-го пройдуть тематичні виставки в чотирьох обласних центрах України. Кожна виставка матиме «спортивні станції» — інтерактивні зони, де учасники/-ці зможуть виконати вправи з фактчекінгу.
Окрім виставок, команда втілить широку онлайн-кампанію. В серії дописів у соцмережах, відеороликах, статтях і подкастах поділяться реальними прикладами маніпуляцій та пояснять, як розпізнати фейки. Наприклад, як відрізнити згенерований ШІ контент від справжнього, де шукати перевірені джерела та чому небезпечно залишатись у своїй «інформаційній бульбашці». Всі матеріали кампанії з’являтимуться за хештегом #ДезАут на сторінках організації у Facebook та Instagram.
Креативна концепція проєкту не випадково побудована навколо спортивної тематики. «Медіаграмотність, як і спорт, потребує дисципліни й постійних тренувань. Відповідне оформлення кампанії створює відчуття дружнього змагання, яке надихне учасників/-ць діяти разом і ставати чемпіон(к)ами з медіаграмотності», — сказала креативна директорка ГО «Інтерньюз-Україна» Діана Іщенко.
Соціальна кампанія «ДезАут» є частиною масштабного проєкту «Зміцнення правдивості, прозорості та демократії для протидії дезінформації», який ГО «Інтерньюз-Україна» втілює за підтримки уряду Канади. В його межах уже пройшли навчальні воркшопи для 100 регіональних журналістів та експертна конференція. А також запустилися клуби медіаграмотності в 12 містах України.
Джерело: “vorskla1930“
Новину створено за матеріалами сайту “vorskla1930” в межах проєкту “Посилення голосу прифронтових медіа: Партнерство для розширення впливу”, який має на меті допомогти гіперлокальним ЗМІ розширити свою аудиторію та підвищити їхній вплив на інформаційний простір. Вся відповідальність за зміст та достовірність інформації лежить на редакції сайту “vorskla1930“.
Дослідницько-аналітична група InfoLight.UA здійснює загальну перевірку матеріалів сайтів, які підтримується в рамках проєкту, та виключає з нього редакції, які свідомо поширюють неправдиву інформацію та російську пропаганду.
Залишити відповідь