Вже вшосте спеціально для Кавун.City херсонський кіномитець Устин Данчук разом із котом Василем роблять прогноз на «Оскар». Цій традиції ми не зраджували навіть під час окупації у 2022-му: навкруги — окупанти, жах, оточення міста, а ми робимо прогноз на «Оскар». Отже, вшосте прогнозуємо, хто цьогоріч отримає одну з найбільш престижних кінопремій світу.

До речі, Василь — вже доволі відомий херсонський блогер, ми писали про нього. Устин Данчук — ідейний натхненник Першої херсонської кіношколи. Саме ці двоє і прогнозують «Оскар» для Кавун.City.

Еклектично, дивно, місцями огидно і брудно: трохи про цьогорічні оскарівські перегони

Оскарівські перегони цього року виявились еклектичними, трішки дивними, місцями огидними та брудними, і через це доволі важко передбачуваними, каже Устин: «Скандали навколо «модифікованої» за допомогою штучного інтелекту акторської гри в «Бруталісті», «відміна» однієї з зірок «Емілії Перес», майже відміна самої церемонії через пожежі в Каліфорнії, відсутність єдності у виборі серед нагород, які «передбачають» переможців на Оскарі, — все це підігріває інтерес до премії, популярність якої щороку падає».

До певного моменту основним фаворитом був кримінально драматичний мюзикл Жака Одіяра «Емілія Перес», каже Устин. Фільм дуже любили критики, він отримував багато інших фестивальних нагород, і тема наркокартелів і мафіозі трансгендерів здавалася привабливим, як «наживка на Оскар». Проблеми було дві:

  • мексиканська аудиторія фільм зненавиділа, бо він нібито викривлено показував їхню культуру,
  • виконавиця головної ролі Карла Софія Гаскон відзначилася своїми образливими висловлюваннями у Твіттері.

Негативна преса значно підкосила шанси фільму на головні нагороди: «Як на мене, сам фільм — один з найгірших мюзиклів в історії, найбільшим досягненням якого є пісня-мем про зміну статі, яку форсували в соцмережах, як приклад жахливості фільму, якщо найгірший момент фільму є його найбільш пам’ятним, варто замислитись про якість продукту».

Путінофіл має шанси на «Оскар»

Іншим фаворитом перегонів є обурливо перехвалений фільм «Анора» Шона Бейкера, який багато обговорювали в українському інтернеті через його романтизацію одного з героїв — «прастова русскага парня» Ігоря, якого грає любитель путіна Юра Борісов. Але навіть якщо відкинути політичну короткозорість, «Анора» — поверхнева секс-фантазія про сучасну Попелюшку, підстилку мажора синка олігарха, «чудовий» приклад для наслідування у світі, де все продається і купляється. Фільм, на жаль, має дуже великі шанси на перемогу, підсумовує Устин.

Сильним конкурентом «Анори» є драматичний «важкоатлет» — «Бруталіст» Бреді Корбета, серйозна акторська драма про архітектора емігранта. Витончене і візуально захопливе кіно, яке сильно страждає від своєї серйозності та непід’ємного хронометражу в три з половиною години – часу, який витримає не кожен «голосувальник» за Оскар (які, судячи з публікацій із серії публікацій «відверті думки анонімного голосувальника за Оскар», не є особливо блискучими інтелектуально): «Бруталіст» буде цікавий фанатам серйозної драми, високохудожньої операторської роботи та… процесу будування будинків. Якщо останнє вас, як мене, наприклад, не дуже захоплює, то фільму буде важкувато вас підкорити».

Не надто приємний Боб Ділан та актуальний Папа Римський

Певним сюрпризом для мене виявився ще один мюзикл, цього разу біографічний — фільм «Боб Ділан: Цілковитий незнайомець» Джеймса Менголда, каже Устин Данчук: «І хоча формально це цілком традиційний біопік, фільм сповнений абсолютно фантастичними музичними виступами, які нагадують, чому Ділан — легенда, хоча і, судячи з самого фільму, людиною він в юності був не надто приємною. В цілому ж, фільм цікаво показує зіткнення традиції та прогресу, і вибуховий фінал сам по собі вартий перегляду, як і акторські роботи Тімоті Шаламе й (особливо) Едварда Нортона».

Примітний номінант, який зараз отримує драматичну реальну «рекламну кампанію» зі справжнім Папою Римським у лікарні у важкому стані, є «Конклав» Едварда Бергера. Напружений трилер з майже детективною інтригою про вибори Папи Римського, фільм з віртуозною режисурою і монтажем і чудовими акторськими роботами всього ансамблю з метрів. Слабким місцем фільму є те, що попри якісну інтригу і виконання, в плані глибини розкриття піднятих тем фільм працює досить грубими мазками, без очікуваних тончаків, резюмує Устин.

Про улюблених номінантів

Також відсутні особливі тонкощі в одному з моїх улюблених номінантів — хоррор комедії Коралі Фаржа «Субстанція», розповідає Устин Данчук: «Але це не заважає фільму бути абсолютним кіноманським жанровим святом від першого до останнього кадру. Фільм майже хизується тим, що надихається творчістю Лінча, Кубріка, Кроненберга, і хоча висот жодного з майстрів він не досягає, його чорна метафора на сучасний світ цинічної “торгівлі тілом” у медіа, “чоловічий погляд”, недосяжні та непідтримувані стандарти краси є смішною та в’їдливо нігілістською. Особливо чудово бачити таку мерзенну гидь на гламурній церемонії “Оскара”, яку сам фільм максимально кітчево і трешово розносить у своїй кривавій кульмінації. Шансів у жанрового фільму на «Оскарі» фактично немає (окрім акторської номінації для Демі Мур), але сам факт номінації не може не тішити».

Два касові хіти — блокбастери «Дюна. Частина Друга» і «Wicked: Чародійка» (сюрприз, ще один мюзикл) обидва мають потужні команди підтримки з фанатів, але насправді є аутсайдерами перегонів. І це справедливо, бо, якщо бути чесними, жоден з фільмів якихось неймовірних висот не досяг. А після смерті Девіда Лінча його версія «Дюни» явно заслуговує переосмислення і переоцінки як «краща з Дюн».

Для українців особливо важлива знову номінація «Найкращий документальний фільм» де представлена «Порцелянова війна», перемога якої була б хорошим підсолоджувачем в разі гіркого успіху «Анори».

І про можливих переможців

«Хто стане переможцем? Зараз передбачити важкувато. Думаю, найбільше шансів зібрати багатенько нагород у (страждає) «Анори» (кращий фільм, режисура, краща жіноча роль) і «Бруталіста» (кращий фільм, режисура, операторська робота, краща чоловіча роль), все інше може бути рівномірно розподілене між іншими номінантами. «Дюна» отримає «технічні» нагороди, найкращим анімаційним фільмом, за відсутності нового Міядзакі та поступової деградації продуктів Дісней-Піксар, має всі шанси бути «Потік. Останній кіт на Землі». Нам же залишається сподіватися на другу поспіль статуетку за найкращий документальний фільм».

До речі, про перший «Оскар» в історії України ми писали. Ми взагалі чимало писали про «Оскар». Наприкінці матеріалу можете побачити кілька наших матеріалів. А у 2023-му робили цілий спецпроєкт.

А цей оскарівський прогноз для нас особливий: вся наша редакція та Устин Данчук перебували в окупації, коли робили цей матеріал.

Де подивитись «Оскар»-2025 та хто в номінаціях

В ніч з 2 на 3 березня відбудеться церемонія нагородження. Ексклюзивне право на трансляцію премії традиційно має Суспільне Культура. Трансляції відбудуться у такий час:

  • О 00:00 – передшоу «Оскар 2025: український погляд».
  • О 1:30 – «Оскар 2025». Червона доріжка.
  • О 2:00 – «Оскар 2025». Церемонія нагородження.

Номінанти:

Найкращий фільм

  • “Анора”
  • “Бруталіст”
  • “Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”
  • “Конклав”
  • “Дюна: Частина друга”
  • “Емілія Перес”
  • “Я досі тут”
  • “Нікелеві хлопчики”
  • “Субстанція”
  • “Wicked: Чародійка”

Найкраща режисерська робота

  • Шон Бейкер (“Анора”)
  • Брейді Корбет (“Бруталіст”)
  • Джеймс Менголд (“Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”)
  • Жак Одіар (“Емілія Перес”)
  • Коралі Фаржа (“Субстанція”)

Найкраща чоловіча роль

  • Едріен Броуді (“Бруталіст”)
  • Тімоті Шаламе (“Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”)
  • Колман Домінго (“Сінг-Сінг”)
  • Рейф Файнс (“Конклав”)
  • Себастіан Стен (“Учень. Історія Трампа”)

Найкраща жіноча роль

  • Синтія Еріво (“Wicked: Чародійка”)
  • Карла Софія Гаскон (“Емілія Перес”)
  • Майкі Медісон (“Анора”)
  • Демі Мур (“Субстанція”)
  • Фернанда Торрес (“Я досі тут”)

Найкраща чоловіча роль другого плану

  • Юра Борисов (“Анора”)
  • Кіран Калкін (“Справжній біль”)
  • Едвард Нортон (“Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”)
  • Гай Пірс (“Бруталіст”)
  • Джеремі Стронг (“Учень. Історія Трампа”)

Найкраща жіноча роль другого плану

  • Моніка Барбаро (“Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”)
  • Аріана Гранде (“Wicked: Чародійка”)
  • Фелісіті Джонс (“Бруталіст”)
  • Ізабелла Росселліні (“Конклав”)
  • Зої Салдана (“Емілія Перес”)

Найкращий оригінальний сценарій

  • “Анора”
  • “Бруталіст”
  • “Справжній біль”
  • “5 вересня”
  • “Субстанція”

Найкращий адаптований сценарій

  • “Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”
  • “Конклав”
  • “Емілія Перес”
  • “Нікелеві хлопчики”
  • “Сінг-Сінг”

Найкращий анімаційний повнометражний фільм

  • “Потік: Останній кіт на землі”
  • “Думками навиворіт 2”
  • “Мемуари равлика”
  • “Воллес і Ґроміт: Перната відплата”
  • “Дикий робот”

Найкращий міжнародний художній фільм

  • “Я все ще тут”
  • “Дівчина з голкою”
  • “Емілія Перес”
  • “Насіння священного інжиру”
  • “Потік: Останній кіт на землі”

Найкращий повнометражний документальний фільми

  • “Щоденники чорної скриньки”
  • “Немає іншої землі”
  • “Порцелянова війна”
  • “Саундтрек до державного перевороту”
  • “Цукровий тростник”

Найкращий документальний короткометражний фільм

  • “Смерть за номерами”
  • “Я готовий, начальнику”
  • “Нещасний випадок”
  • “Інструменти серця, що б’ються”
  • “Єдина дівчина в оркестрі”

Найкращий ігровий короткометражний фільм

  • “Посилання”
  • “Ануя”
  • “Я не робот”
  • “Останній рейнджер”
  • “Людина, яка не могла мовчати”

Найкращий анімаційний короткометражний фільм

  • “Красиві чоловіки”
  • “У тіні кипариса”
  • “Чарівні цукерки”
  • “Подорож до дива”
  • “Фу!”

Найкраща музика до фільму

  • “Бруталіст” – Деніел Бламберг
  • “Конклав” – Фолькер Бертельман
  • “Емілія Перес” – Клеман Дюколь і Каміль
  • “Wicked: Чародійка” – Джон Павелл і Стефан Швардс
  • “Дикий робот” – Кріс Баверс

Найкраща пісня до фільму

  • El Mal – “Емілія Перес”
  • The Journey – “Батальйон 6888”
  • Like A Bird – “Сінг-Сінг”
  • Mi Camin – “Емілія Перес”
  • Never Too Late – “Елтон Джон: Ніколи не пізно”

Найкраща операторська робота

  • “Носферату”
  • “Емілія Перес”
  • “Конклав”
  • “Бруталіст”
  • “Дюна: Частина друга”

Найкращий звук

  • “Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”
  • “Дюна: Частина друга”
  • “Емілія Перес”
  • “Wicked: Чародійка”
  • “Дикий робот”

Найкраща робота художника-постановника

  • “Бруталіст”
  • “Конклав”
  • “Дюна: Частина друга”
  • “Носферату”
  • “Wicked: Чародійка”

Найкращий грим і зачіски

  • “Боб Ділан: Цілковитий незнайомець”
  • “Емілія Перес”
  • “Носферату”
  • “Субстанція”
  • “Wicked: Чародійка”

Найкращий дизайн костюмів

  • “Нікому не відомий”
  • “Конклав”
  • “Гладіатор 2”
  • “Носферату”
  • “Wicked: Чародійка”

Найкращий монтаж

  • “Анора”
  • “Бруталіст”
  • “Конклав”
  • “Емілія Перес”
  • “Wicked: Чародійка”

Найкращі візуальні ефекти

  • “Чужий: Ромул”
  • “Бути кращим: Історія Роббі Вільямса”
  • “Дюна 2”
  • “Планета мавп: Нове царство”
  • “Wicked: Чародійка”

Джерело: Кавун.City


Новину створено за матеріалами сайту Кавун.City” в межах проєкту “Посилення голосу прифронтових медіа: Партнерство для розширення впливу”, який має на меті допомогти гіперлокальним ЗМІ розширити свою аудиторію та підвищити їхній вплив на інформаційний простір. Вся відповідальність за зміст та достовірність інформації лежить на редакції сайту “Кавун.City”.

Дослідницько-аналітична група InfoLight.UA здійснює загальну перевірку матеріалів сайтів, які підтримується в рамках проєкту, та виключає з нього редакції, які свідомо поширюють неправдиву інформацію та російську пропаганду.

Автор: Пушкарьова Світлана

Залишити відповідь